Geschiedenis

Van der Ende Transport Westland BV heeft een geschiedenis van zo’n 130 jaar in het Westlandse, nationale en internationale wegtransport.

Begonnen rond 1890 als boodschappendienst met een hondenkar, is het bedrijf uitgegroeid tot de huidige full service transportonderneming die het nu is.

Door de jaren heen heeft Van Der Ende Transport Westland BV een groot aantal trouwe en tevreden klanten aan zich weten te binden. Deze trouw en  tevredenheid van de klanten is voornamelijk te danken aan de “ouderwetse” opvattingen over service en betrouwbaarheid. Daarnaast staan flexibiliteit en klantgerichtheid ook hoog in het vaandel. Hierdoor zorgt Van Der Ende Transport Westland BV dat de goederen van zijn klanten altijd tijdig en schadevrij op de plaats van bestemming worden afgeleverd.

Verzoeken van de klanten zullen altijd geprobeerd worden om deze te vervullen.  Het verlenen van service aan de klanten, is in alle geledingen van het bedrijf het uitgangspunt bij de uitvoering van de werkzaamheden.

Van Der Ende Transport Westland BV heeft ongeveer 25 medewerkers en een wagenpark van meer dan 25 eenheden, bestaande uit bestelauto’s bakwagens, bakwagen combinaties en trailer/ trekker combinaties en richt zich voornamelijk op de distributie van allerlei soorten goederen binnen Nederland, België, diverse delen van Duitsland en Noord Frankrijk. Ook koerierszendingen, spoedleveringen, Full Truck Loads en het vervoer van machines behoort tot de activiteiten. Ook zijn de auto’s uitgerust en is het personeel gecertificeerd voor het transport van ADR goederen.

Naast de transportactiviteiten doet Van Der Ende ook warehouse-activiteiten.

Deze activiteiten vinden plaats bij Van Der Ende Logistics BV, hierbij heeft Van Der Ende de beschikking over twee loodsen met een oppervlakte van 3000 m2.

Hiermee kan Van Der Ende zijn klanten van dienst zijn met de opslag en overslag van hun goederen, ook value added services behoren tot de mogelijkheden.

Ondanks de groei en modernisering van de laatste jaren is Van Der Ende nog steeds een echt familiebedrijf met “ouderwetse” normen en waarden als het gaat om service en betrouwbaarheid, waarbij zowel de medewerkers als de klanten zich thuis voelen.

Dit uit zich in een zeer laag verloop van zowel klanten als personeel.